Textilbe álmodott varázslatos világba érkeztél !

Kreatívkodásaimat szeretném ezen blogon keresztül megosztani veletek!
Lesz szó varrásról, hímzésről, sütésről, főzésről, kis családomról és túraötletekről, programokról egyaránt....




Saját fotó
Boldog feleség, kétgyermekes anyuka s nem mellesleg régésztechnikus vagyok... Szívesen készítek számodra egyedi, kreatív kézműves ajándékot, babát, tündért, állatfigurát vagy lakásdekorációt!

2012. január 8.

Kökényszörp és lekvár, már megint...

 Sikerült már megint 6 kg kökényt leszednünk az erdőn!
Tegnap egész délután a konyhában álltam és főztem a szörpöt, meg a lekvárt.

 Szörp készítéséhez feltettem főni a megmosott kökényt, annyi vízzel, hogy épp ellepje, majd negyed órával később halpasszírozón átnyomtam, félretettem a magot és ami visszamaradt, azt újra feltettem vízzel, és újabb negyed óra múlva megint átpasszíroztam. Finom tésztaszűrőn átszűrtem és a levet, cukorral feltettem főni, teatojásban tettem bele csillagánizst, fahéjat és szegfűszeget. Kevés citromhéj, citrom lé és citromsav is ment bele. Majd többszöri kóstolás után üvegekbe töltöttem.

A sűrű kökényhúst cukorral, fűszerekkel felfőztem, a végén tettem hozzá dzsemesítőt és üvegekbe töltöttem. Ez az egyszerűbb változat, a múltkorit is újra gyártottam a kökény másik feléből.
Tökéletes ajándék lehet bármilyen alkalomra!

4 megjegyzés:

  1. Fantasztikus vagy!!!!!!Köszönöm,hogy megosztottad!!!!!Fogok én is még szedni,de felénk nagy szélvihar van,meg sütnöm kell inkább most.
    sok minden ott van a teremtett világban,hogy éljünk vele.....♥

    VálaszTörlés
  2. Jó kis meló lehetett, de irigyellek! Biztos finom lett!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...